Jak stracić kilka kilogramów w krótkim czasie?

Wiosna zbliża się coraz większymi krokami. A co za tym idzie? Na facebooku już od jakiegoś czasu widzę jak kolejne koleżanki dołączają do wiosennych wyzwań typu „Schudnę do lata” i tym podobne.
Tematem diet, zrzucania kilogramów i zdrowego stylu życia interesuje się coraz więcej osób. Z jednej strony coraz więcej ludzi chce żyć zdrowo, z drugiej zaś już co 3 amerykanin jest otyły. Dzisiaj napiszę krótko o tym jak zrzucić kilka zbędnych kilogramów w krótkim czasie.

Wielu zgodnie twierdzi, że najtrudniej jest zacząć. Jedni nie wiedzą co tak naprawdę jest zdrowe i nie potrafią ułożyć sobie menu. Inni zaś mają problem ze zrezygnowaniem z ulubionych, choć niezdrowych potraw. Są jeszcze tacy, którym łatwo przychodzi ograniczenie jedzenia, ale mają problem z systematycznymi ćwiczeniami. A przecież kluczem do sukcesu są wszystkie elementy.
Amerykańscy dietetycy opracowali plan odchudzający, który nazwali 3M. Są to trzy rzeczy, które powinniśmy przestrzegać chcąc schudnąć – menu (menu), ruch (movement) oraz motywacja (motivation). Po kolei omówimy sobie teraz każdy z nich.

MENU:

dieta, dietetyk kraków, http://magiadayspa.pl/ , masaż twarzy kraków fot. www.codzienniefit.pl

Najlepiej jest podejść do sprawy indywidualnie. Nie czytaj tysiąca książek i diet o tym jak jeść, a zamiast tego skonsultuj się z dietetykiem i dobierz dietę idealnie pod siebie! Pisałam także już artykuł o tym jak choć w małym stopniu wyeliminować niezdrową żywność i zamienić ją na zdrowszą alternatywę. Jedz małymi kęsami, przeżuwaj powoli tak by mózg mógł zareagować kiedy będzie już wystarczająco najedzony. Jedząc szybko i łapczywie nie dajesz szansy mózgowi na reakcję, co w rezultacie prowadzi do tego, że się przejadasz.

RUCH:

trening funkcjonalny Opole, http://rehabilitacja-masaz.opole.pl/ ,masaż Opole,fot. sport-motivation.tumblr.com

Tutaj też powinniśmy postawić na indywidualizm. Wybierz taki zestaw ćwiczeń, który skupia się na zrzuceniu zbędnych kilogramów tam gdzie twoje ciało tego najbardziej wymaga. Dopasuj także ćwiczenia do twojego wieku, a także ilości wolnego czasu jakim dysponujesz. Dla osób, które bardzo nie lubią ćwiczyć polecam szybkie spacery – to także świetny sposób na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów. Zacznij od 2,5 km dziennie i stopniowo zwiększaj dystans.

MOTYWACJA:

ćwiczenia Opole, http://rehabilitacja-masaz.opole.pl/ , usprawnianie Opole, fot. weheartit.com

Najpierw zadaj sobie bardzo ważne pytanie: co twoim zdaniem sprawia, że tyjesz? Odpowiedz na nie szczerze i staraj się wyelimować te rzeczy. Aby nie tracić motywacji zastanów się także co lubisz robić jeśli chodzi o aktywność fizyczną – jeśli lubisz pływać – zapisz się na basen, jeśli wolisz siłownię – kup karnet, jeśli nie lubisz ćwiczyć z innymi – ćwicz sama w domu i tak dalej. Jeśli wybierzesz rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność, będziesz miała mniejszy problem ze zmotywowaniem się. Dobrą opcją jest też przeprowadzanie zmian z kimś – namów do tego swojego partnera, przyjaciółkę lub mamę. Razem wytrwać zawsze łatwiej 🙂