Pielęgnacja stóp

Ostatnim razem napisałam trochę o pielęgnacji dłoni, dlatego idąc za ciosem dzisiaj napiszę co nie co o pielęgnacji stóp. I tutaj pojawia się ta sama zasada co z dłońmi- o stopy należy dbać systematycznie, w przeciwnym razie efekt będzie krótkotrwały. Zapraszam zatem na rozbudowany pielęgnacyjny rytuał.

Na początek kąpiel stóp. To prawdziwy relaks dla zmęczonych osób. Pamiętając o tym, że zbyt gorąca woda może dodatkowo przesuszyć stopy i dłonie przygotuj miskę z ciepłą wodą. Dodając do niej składniki znajdujące się w naszej łazience lub kuchni można poradzić sobie z najróżniejszymi problemami.

  • kąpiel z solą – zmiękcza zrogowaciały naskórek. Możemy wybrać sól kuchenną, sól odświeżającą, leczniczą lub relaksującą, Jeśli masz problem z pocącymi się stopami wystarczy dodać napar z takich ziół jak tymianek, szałwia, pokrzywa lub lawenda.
  • kąpiel z sodą – w misce z wodą rozpuść 5-6 łyżek sody, pomoże to zmiękczyć twardą skórę pięt. Codziennie stosowanie sody oczyszczonej może także skutecznie zmniejszyć problem potliwości stóp.
  • kąpiel ziołowa – szklankę ostudzonego naparu z ziół wlewamy do ciepłej wody. Odparzeniom ulgę przyniesie napar z mięty, natomiast na poranione stopy najlepsza będzie kąpiel z szałwią. Jeśli zaś po ciężkim dniu masz zmęczone stopy wystarczy przygotować napar z rumianku.

Po takich rarytasach czas przejść do peelingu, który poprawi krążenie, a także wygładzi nasze stopy.
Korzystając z domowych składników przygotujemy nawet kilka rodzajów peelingu:

  • peeling z soli morskiej – pół szklanki soli morskiej mieszamy z 3/4 szklanki śmietany i dodajemy kilka kropli naturalnego olejku zapachowego.
  • peeling z maku – 1/3 szklanki maku, 2 łyżki oliwy, 1 łyżka skrobi ziemniaczanej, 1 łyżka cukru, 2 łyżki soku z cytryny. Wszystko to mieszkamy ze sobą, nakładamy na stopy i okrężnymi ruchami delikatnie wcieramy.

Oczywiście jednorazowo wykorzystaj tylko jeden rodzaj peelingu, w przeciwnym razie może dojść do podrażnień skóry! Na koniec wklep w skórę grubszą warstwę kremu nawilżającego. Aby dostarczyć jej więcej dobroczynnych składników nałóż na stopy grube skarpetki, które poprzez uwolnienie ciepło ułatwią ich wchłanialność.