No właśnie – jak uniknąć marnowania cennego czasu w ciągu dnia? Temat bliski praktycznie każdemu człowiekowi, zwłaszcza temu zabieganemu i zapracowanemu 🙂
Na początek kilka matematycznych przemyśleń, które lepiej zobrazują nam to, o czym mowa i co można zyskać poprzez przewartościowanie pewnych czynności w ciągu dnia.
Odejmując czas jaki poświęcamy na sen (jakieś 8 godzin), 16 godzin w ciągu całej doby jesteś aktywny/ aktywna.
Jeśli każdego dnia spędzasz 1 godzinę na internetowych głupotach, to już 7 godzin tygodniowo! Rocznie to aż 23 dni, czyli prawie cały miesiąc. Jak tego uniknąć? Artykuły podzielę na kilka części, aby nie zwalić na Was ogromu pomysłów, dzisiaj skupimy się na dwóch chyba największych zjadaczy czasu.
Social media
Czyli fejsbuki i inne portale społecznościowe. Często jest tak, że mając coś do zrobienia na komputerze nie masz jeszcze nic zrobionego, a minęły dwie godziny. Tu jakiś filmik kolega podesłał, tu śmieszna reklama, fajne zdjęcia z podróży znajomych, piosenka i nagle orientujesz się, że zmarnowałeś ten czas. Jeśli pracujesz na komputerze, lepiej nie włączaj social mediów w czasie pracy, lecz – jeśli już masz taką potrzebę – dopiero po zakończeniu swoich zajęć. Niestety, ale portale społecznościowe mają w sobie magiczną moc i skutecznie roztrwonią twój cenny czas.
Telewizja, seriale
Wiele osób ma nawyk oglądania telewizji przed snem. Znacznie lepiej jest spróbować zamienić ten nawyk na czytanie książki przed zaśnięciem. Po pierwsze – telewizja nie działa dobrze przed snem- wcale nie wycisza nas, w przeciwieństwie do książki czytanej przy delikatnym świetle. Poza tym książka to nie marnowanie czasu – każda przeczytana pozycja to kolejna porcja wiedzy, zwłaszcza jeśli sięgamy po książki popularno – naukowe.
Wiele osób, które pracują na komputerze w domu, włącza także telewizję i telewizor w efekcie gra cały dzień. Takie osoby mówią, że „lubią jak im coś gra w tle, ale nie zwracają na to uwagi”. W rzeczywistości to nieprawda – mimowolnie nasz mózg przysłuchuje się dźwiękom w tle i ciężej jest skupić nam naszą całą uwagę na pracy.
Zgadzacie się z tym? Jakie Wy macie metody na organizację własnego czasu? Czego unikacie? Zapraszam do kolejnego podobnego artykułu, który pojawi się już niedługo. Pozdrawiam 🙂