ABC superfoods, cz. VI

Kolejna i zarazem ostatnia już dawka super żywności w naszym ABC superfoods. Zaopatrz swoją spiżarnię w te produkty i korzystaj z dobrodziejstw superfoods każdego dnia!
Przeczytaj w czym może wspomóc Cię siemię lniane, sok z malin, spirulina, trawa jęczmienna oraz żurawina!

zurawina

Siemię lniane

Siemię lniane to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Znajdują się w nim kwasy ALA, które obniżają poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Siemię lniane jest bogaty w wapń, ma sporo błonnika oraz jest źródłem lignanów, które mają dobroczynne działanie: pomagają w pracy jelit, przeciwdziałają nowotworom, chorobom serca i stanom zapalnym. Nasiona lnu obniżają poziom cukru we krwi u osób z cukrzycą typu 2. Kisiel z siemienia lnianego działa osłaniająco na gardło, dlatego ma zbawienne działanie podczas infekcji.

Sok z malin

Sok z malin przede wszystkim wzmacnia odporność, ponieważ zawiera dużą dawkę witaminy C, B1, B2, B6 oraz beta-karotenu. Ma także właściwości napotne i przeciwzapalne (kiedy już przeziębieniu nie da się zapobiec), ponieważ znajduje się w nim kwas salicylowy. Maliny zawierają również garbniki, które oddziałują ściągająco na błony śluzowe oraz przyspieszają proces zdrowienia.

Spirulina

Spirulina to jeden z wielu gatunków alg produkowany w morskich hodowlach. Bez obaw można powiedzieć, że spirulina ma supermoc, ponieważ zawiera 3900% więcej beta-karotenu niż marchew, 2300% więcej żelaza niż szpinak, 375% więcej białka niż tofu, 300% więcej wapnia niż mleko! 3 g spiruliny mają taką samą wartość odżywczą, jaką daje 5 porcji owoców i warzyw. Bardzo wysoka zawartość chlorofilu w spirulinie wpływa i poprawia skład naszej krwi. Spirulina alkalizuje i oczyszcza organizm. Jest bogata w dobrze przyswajalne białko i witaminy B12. Spirulina to prawdziwe superfoods!

Trawa jęczmienna

Trawa jęczmienna ma wiele cennych właściwości. Zawiera 11 razy więcej wapnia niż krowie mleko, 7 razy więcej witaminy C niż sok pomarańczowy, 5 razy więcej żelaza niż szpinak oraz bogactwo witamin E, B1, B2, B6 oraz B12 a także spore ilości witaminy B12 oraz błonnika. Trawa jęczmienna ma w składzie chlorofil, który jest podobny składem do krwi, co oznacza, że picie napoju z trawy jęczmiennej poprawia skład chemiczny krwi. Dodatkowo trawa jęczmienna oczyszcza i odtruwa organizm, poprawia pracę jelit oraz wzmacnia odporność

Żurawina

Żurawina ma silne właściwości przeciwbakteryjne, skutecznie zwalcza choroby układu moczowego, pokarmowego oraz stany zapalne dziąseł. Owoce żurawiny zawierają proantocyjanidy, które nie niszczą bakterii (tylko zapobiegają ich przywieraniu do ścianek organów takich jak pęcherz czy żołądek, zęby czy dziąsła). Żurawinę warto włączyć do jadłospisu! Czy to w postaci soku, przetworów, owoców świeżych lub suszonych. Ma działanie lecznicze i profilaktyczne. Zawiera przeciwutleniacze, witaminę C, beta-karoten, a także polifenole i flawonoidy (związki, które przeciwdziałają chorobom serca, redukując poziom złego cholesterolu a podnosi poziom dobrego i zapobiega stwardnieniu tętnic) oraz polifelnol (kwas elagowy, który może powodować destrukcję komórek nowotworowych i eliminować substancje kancerogenne z organizmu).

Be amazing!